ایمپلنت فوری در تهران

ایمپلنت فوری در تهران
دسته‌بندی وبلاگ
نویسنده دکتر یزدی زاده
زمان مطالعه
تاریخ انتشار ۱۱ دی ۱۳۴۸
به این مقاله امتیاز دهید

ایمپلنت فوری چیست؟ ایمپلنت فوری در تهران

ایمپلنت فوری دندان یک روش دندان‌پزشکی زیبایی است که برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته استفاده می‌شود. دندانپزشکان متخصص در این زمینه می‌توانند با انجام معاینه لازم تشخیص دهند که آیا شما کاندیدای مناسبی برای این روش هستید یا خیر؟ ایمپلنت‌های دندانی عملکرد دندان را بازیابی می‌کنند و سلامت دهان را بهبود می‌بخشند. اگر تمایل دارید با ایمپلنت بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید؛ زیرا ما در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی ایمپلنت فوری بپردازیم.

شکل‌گیری روش ایمپلنت فوری

پزشکانی که ایمپلنت دندان انجام می‌دهند، با قرار دادن ریشه مصنوعی در فک، نتایج طولانی مدتی را به بیماران ارائه می‌دهند که شباهت زیادی به دندان‌های طبیعی دارد. با این حال، تا همین مدت‌های اخیر، قرار دادن ایمپلنت دندانی یک فرآیند طولانی بود و علی‌رغم مزایای آن، بسیاری از بیماران و پزشکان مایل به انجام آن نبودند. بیماران این فرآیند را ناامیدکننده می‌دانستند، زیرا آن‌ها باید بین مراحل ایمپلنت، ماه‌ها را با شکاف‌هایی در دندان خود می‌گذراندند. اما وضع به این شکل ادامه نیافت؛ چرا که با افزایش تقاضای بیماران برای ایمپلنت‌های دندانی سریع‌تر و روی کار آمدن فناوری‌ها و روش‌های جدید، در نهایت امکان تحقق ایمپلنت فوری فراهم گردید. کاشت ایمپلنت به صورت فوری، یکی از روش‌های ابتکاری است که ایمپلنت‌های دندانی را برای بیماران و پزشکان کشور جذاب‌تر کرده است.

کاشت ایمپلنت فوری چیست؟

کاشت ایمپلنت فوری روشی است که در آن ایمپلنت‌های دندانی بلافاصله پس از کشیدن دندان، در فک قرار می‌گیرند. قرار دادن ریشه ایمپلنت در نقطه ای که اخیراً تخلیه شده است، فرآیند ایمپلنت را ساده کرده و احتمال نتیجه موفقیت‌آمیز استخوان را افزایش می‌دهد. کاشت فوری ایمپلنت اساساً دارای دو مرحله مهم در یک قرار ملاقات با دندانپزشک است.

توجه داشته باشید که قرار دادن فوری ایمپلنت با بارگذاری فوری ایمپلنت یکسان نیست. در حالی که اولی به جایگذاری در زمان کشیدن و دومی به بارگذاری دندان‌های جایگزین در زمان کاشت ایمپلنت اشاره دارد. بسته به پایداری ایمپلنت بلافاصله پس از کاشت، یک بیمار ممکن است هر دو روش یا یکی از آن‌ها را انجام دهد.

سه پروتکل اصلی بارگذاری ایمپلنت یعنی بارگذاری فوری ظرف ۴۸ ساعت، بارگذاری زودهنگام در عرض ۳ ماه و بارگذاری معمولی بین ۳ تا ۶ ماه پس از کاشت وجود دارد. اگر کاشت ایمپلنت فوری منجر به چسبندگی کافی روی استخوان شود، بارگذاری فوری نیز می‌تواند انجام شود. با این حال، اگر ایمپلنت نتواند تحت مقدار گشتاور مناسب نگه داشته شود، زمان بیشتری برای استئواینتگراسیون لازم است. استئواینتگراسیون به فرآیندی گفته می‌شود که طی آن یک ماده‌ای مانند پیچ تیتانیومی ایمپلنت با بافت استخوان هماهنگ می‌شود.

روش ایمپلنت فوری

کاشت ایمپلنت فوری زمانی اتفاق می‌افتد که  همزمان با کشیدن دندان طبیعی، یک ایمپلنت دندانی توسط متخصص در محل موردنظر قرار داده شود. بارگذاری فوری  شامل قراگیری ترمیم به مدت ۴۸ ساعت پس از کاشت ایمپلنت است. اگر ثبات اولیه حاصل شود، این امر می‌تواند با موفقیت برای بیمارانی که به دنبال ترمیم دندان‌های خود با ایمپلنت‌های دندانی به روشی سریع هستند، انجام شود.

قبل از شروع عمل کاشت ایمپلنت فوری، متخصص تصاویر سه بعدی پرتو مخروطی از دهان و فک را برای کمک به برنامه ریزی کاشت ایمپلنت می‌گیرد. در روز عمل، جراح ناحیه را بی‌حس می‌کند و دندان تحت درمان کشیده می‌شود. بافت پیوند استخوان در محل موردنظر قرار می‌گیرد تا از ایمپلنت پشتیبانی کند. ایمپلنت‌های دندانی طوری قرار داده می‌شوند که مستقیماً به استخوان فک بپیچند. از کلاه، اباتمنت درمانی یا بخیه برای بستن محل درمان برای بهبودی استفاده می‌شود.

بهترین کاندید برای ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری برای بیمارانی که نیاز به کشیدن دندان دارند، گزینه ایده‌آلی است. از جمله این افراد می‌توان به کسانی که با پوسیدگی شدید دندان، آسیب گسترده دندان‌ها و تحلیل استخوان پیشرفته روبه‌رو هستند، اشاره کرد. همچنین ایمپلنت فوری برای دندان‌های کاربردی که نمی‌توان آن‌ها را درمان کرد، مناسب می‌باشند. دندانپزشک متخصص طی یک ویزیت، دهان شما را معاینه کرده، سابقه پزشکی شما را بررسی می‌کند تا مشخص شود که این روش دندانپزشکی ترمیمی برای شما مناسب است یا خیر؟ کسانی که باردار هستند، سیگار می‌کشند، یا مشکلات بهداشت دهان و دندان خاصی دارند، واجد شرایط نیستند.

مزایا و معایب قرارگیری ایمپلنت فوری

کاشت ایمپلنت فوری هم برای بیماران و هم برای پزشکان مفید است. از مزایای استفاده از این روش نسبت به روش‌های مرسوم کاشت ایمپلنت دندان می‌توان به پروسه زمانی کوتاه‌تر، روش جراحی ساده‌تر و راحت‌تر و پشتیبانی مطمئن‌تر و پایدارتر در دهان اشاره کرد. با ایمپلنت فوری، کل فرآیند ایمپلنت دندان را می‌توان برای برخی از بیماران تسریع کرد. درمان سنتی ایمپلنت دندان می‌تواند بین ۳ تا ۱۲ ماه طول بکشد. در حالیکه در ایمپلنت فوری، این زمان درمان را می‌توان کوتاه کرد و تعداد مراجعات به مطب دندانپزشکی را کاهش داد.

اگرچه مزایای ایمپلنت فوری معمولاً بیشتر از معایب آن است اما ایمپلنت فوری هم مانند هر روش دیگری با برخی از معایب همراه است. از جمله معایب این روش نیاز به هماهنگی بین جراح و دندانپزشک ترمیمی، امکان نیاز به زمان بیشتر برای بهبودی (قبل از بارگیری) و مناسب نبودن همه بیماران برای این روش اشاره کرد. اما به طور کل در مقایسه با سایر اشکال جایگزینی دندان، قرار دادن فوری این پتانسیل را دارد که گردش کار شما را ساده کند و به طور کلی به بیماران تجربه بهتری بدهد.

بهترین مرکز ایمپلنت فوری در تهران

اگر در تهران زندگی می‌کنید برای ایملنت دندان‌های خود پیشنهاد می‌کنیم به کلینیک‌های معتبر مراجعه کنید. کلینیک دندانپزشکی دکتر یزدی زاده یکی از بهترین کلینیک‌های فعال در تهران است که خدمات بسیار تخصصی و باکیفیتی را به مراجعین ارائه می‌دهد. با مراجعه به کلینیک می‌توانید از خدمات مطلوب آن در زمینه ایمپلنت فوری در تهران بهره ببرید.

سخن پایانی

ما در این مقاله به معرفی ایمپلنت فوری، روش کاشت ایمپلنت، کاندیدای مناسب برای این روش ترمیمی و مزایا و معایب ایمپلنت فوری پرداختیم. در صورتی که از خدمات دندانپزشک معتبر استفاده کنید، ایمپلنت‌های دندانی فوری می‌توانند نتایج طولانی‌مدت ارائه می‌دهند. بسیاری از بیماران به دلیل مزایای طولانی مدت ایمپلنت فوری، آن را برای سلامت دهان و دندان ترجیح داده می‌دهند. جراح متخصص ایمپلنت، دندان‌های آسیب‌دیده یا پوسیده را استخراج می‌کند و بلافاصله ایمپلنت دندان را در جای خود قرار می‌دهد. این امر سرعت بهبودی بیمار را افزایش داده و زمان صرف شده روی صندلی دندانپزشکی را محدود می‌کند.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *