قیمت لمینت دندان به صورت نچرال

دسته‌بندی لمینت
نویسنده پریا ریاحی
زمان مطالعه
تاریخ انتشار ۱۱ دی ۱۳۴۸
۵/۵ - (۲ امتیاز)

بسیاری از افراد خواهان لبخندی زیبا و درخشان هستند.قیمت لمینت دندان به صورت نچرال شامل موارد متفاوتی می شود و در بسیاری از موارد یک گزینه عالی است و اگر به خوبی از آن‌ها مراقبت شود، می‌توانند تا آخر عمر باقی بمانند. عوامل مختلفی روی قیمت لمینت دندان به صورت نچرال اثر می‌گذراند. اگر تمایل دارید با قیمت لمینت دندان به صورت نچرال و عوامل موثر بر قیمت لمینت دندان به صورت نچرال دندان آشنا شوید، با ما همراه باشید.

لمینت دندان به صورت نچرال

لمینت دندان به صورت نچرالیک پوسته نازک از سرامیک است که برای زیبایی و رفع عیوب دندان قرار می‌گیرد. لمینت دندان به صورت نچرال می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به دلیل بیماری پریودنتال، یا دلایل دیگر زیبایی دندان و لبخند خود را از دست داده‌اند.

عوامل موثر بر قیمت لمینت دندان به صورت نچرال

اگر چه لمینت دندان به صورت نچرال یک راه‌حل ایده‌آل برای زیبایی دندان‌های شما است، برخی بیماران ممکن است نگران هزینه‌های مربوط به آن باشند. قیمت لمینت دندان به صورت نچرال ممکن است برای افراد و موقعیت‌های مختلف متفاوت باشد. تعدادی از عوامل وجود دارد که بر هزینه لمینت دندان به صورت نچرال تاثیر می‌گذارد که شامل موارد زیر می‌شوند:

تعداد روکش‌ها
هزینه روکش ها با برند های مختلف برای لمینت دندان به صورت نچرال متفاوت است. بسته به پیکربندی دهان وسلامت دندان‌ها و لثه‌ها، ممکن است دندان‌ها به طور همزمان یا در زمان‌های مختلف لمینت شوند. اگر دندانی که نیاز به لمینت دارد نیاز به ترمیم داشته باشد، این خود روی قیمت لمینت دندان به صورت نچرال اثر می‌گذارد.

طراحی لبخند متناسب با صورت
محل قرار گیری دندان های هرفرد در دهان متفاوت است و نیاز به مراقبت فردی دارد. انواع مختلف دندان‌ها برای دست‌یابی به نتایج مطلوب نیاز به تنظیم کردن های جزئی دارند. زاویه دندان‌های جلو اهمیت زیادی دارند زیرا باید با خط فک موجود مطابقت داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که لبخند عالی به نظر می‌رسد. برخی افراد نیاز به کارگیری راه های پیشرفته‌تری دارند که می‌تواند بر هزینه لمینت دندان به صورت نچرال تأثیر بگذارد.

استقامت دندان برای نگه داشتن لمینت ها
برای موفقیت‌آمیز بودن لمینت دندان به صورت نچرال باید دندان کافی برای محکم کردن پوسته سرامیکی بر روی دندان وجود داشته باشد. پوسیدگی دندانی زیاد، فرد را از انتخاب این گزینه درمانی محروم نمی‌کند، اما برای اطمینان از نتیجه موفقیت‌آمیز، به کار مقدماتی بیشتری نیاز است. برای آماده‌سازی موفقیت‌آمیز دندان ها برای دریافت لمینت دندان به صورت نچرال لازم است سلامت دندان های طبیعی به صورت کامل برسی شود.

سلامت کلی دهان
بیمارانی که از بیماری لثه یا سایر شرایط سلامت دهان رنج می‌برند، برای اطمینان از سلامت دهان و احتمال موفقیت‌آمیز بودن لمینت دندان به صورت نچرال به درمان‌های اولیه نیاز دارند. بیماران اغلب سردرگم هستند که چرا هزینه لمینت دندان به صورت نچرال برای افراد مختلف، بسیار متفاوت است. عوامل متعددی وجود دارد که سبب تفاوت این هزینه برای افراد مختلف می‌گردد.

تجربه دندانپزشک
ممکن است برخی از دندانپزشکان به دلیل تجربه کمی که دارند قیمت لمینت دندان به صورت نچرال را کاهش دهند. این کار اغلب بدون اطلاع بیمار از سطح تجربه انجام می‌شود. این ویژگی یک عامل تأثیرگذار مهم در قیمت لمینت دندان به صورت نچرال است و اگر دندانپزشکی فاقد تجربه و تخصص لازم باشد می‌تواند با کیفیت پایین کار خود سبب ایجاد هزینه‌های بیشتری برای بیمار شود. علاوه بر تجربه دندانپزشک، آزمایشگاه هایی که تجربه بیشتری دارند و سفارشی سازی روکش ها را ارائه می‌دهند، هزینه بیشتری از دندانپزشک دریافت می‌کنند و در نتیجه قیمت لمینت دندان به صورت نچرال افزایش می‌یابد.

تعداد و نوع لمینت ها
اگرچه ۸ لمینت در هر فک تعداد ایده‌آلی است اما گاهی اوقات باید لمینت های اضافی نیز قرار داده شوند. این کار می تواند به دلیل زیبایی لبخند، باشد. اکثر لمینت‌ها در فک بالا یا فک پایین برای زیبایی لبخند قرار می‌گیرند، اما در موارد خاص باید تعداد بیشتری ، لمینت‌ قرار داده شود.

دیگر عوامل موثر در قیمت لمینت دندان به صورت نچرال

• دندان های شکسته شده یا آسیب دیده : این دندان ها اغلب اوقات موقتی می‌شکند و خرابی بیشتری دارد. بنابراین برخی از پزشکان با پیش‌بینی احتمال بیشتر عوارض، قیمت لمینت دندان به صورت نچرال را افزایش می‌دهند.
• سیگاری‌ها: خطر عوارض لمینت دندان به صورت نچرال برای سیگاری‌ها ۳ برابر بیشتر از فرد سالمی است که سیگار نمی‌کشد.
• پوسیدگی دندان ها : پوسیدگی دندان ها بر قیمت لمینت دندان تاثیر دارد زیرا برای انجام لمینت زیبا و ماندگار باید در درجه اول سلامت کلی دهان و دندان مراجعان به صورت کامل برسی گردد تا از هزینه های بعدی جلوگیری شود.

چه افرادی مشمول کمترین هزینه لمینت دندان به صورت نچرال می‌شوند؟

• فردی که در شهر یا منطقه کوچکی زندگی می‌کنند.
• کسی که دندان‌های طبیعی سالمی دارد.
• کسی که برای لمینت تعداد روکش کمتری لازم دارد.

چه کسانی مشمول بیشترین هزینه برای لمینت دندان به صورت نچرال می‌شوند؟

با توجه به عوامل ذکر شده، می‌توان گفت که افراد زیر مشمول بیشترین هزینه برای لمینت می‌شوند:
• افرادی که به دنبال لمینت‌های سرامیکی با برندهای معروف و معتبر هستند.
• افرادی که نیاز به لمینت تعداد زیادی از دندان‌های خود دارند.
• افرادی که به دنبال دندانپزشک باتجربه و متخصص در زمینه دندانپزشکی زیبایی هستند.
• افرادی که در شهرهای بزرگ و کلانشهرها زندگی می‌کنند.

برخی از موارد دیگر نیز می‌توانند بر هزینه لمینت دندان تاثیر بگذارند:

• نیاز به درمان‌های پیش از لمینت، مانند جرمگیری و عصب کشی
• هزینه آزمایشات و عکس برداری
• هزینه بیهوشی یا آرامبخشی
به طور کلی، هزینه لمینت دندان می‌تواند از چند میلیون تومان تا چند ده میلیون تومان متغیر باشد.
برای اطلاع دقیق از هزینه لمینت دندان، لازم است به یک دندانپزشک متخصص مراجعه کرده و معاینه شوید.

نکاتی برای کاهش هزینه لمینت دندان:

• انتخاب لمینت‌های کامپوزیتی به جای لمینت‌های سرامیکی
• لمینت تعداد محدودی از دندان‌های که نیاز به اصلاح دارند
• انتخاب دندانپزشک با تجربه و دستمزد مناسب
• انجام لمینت در شهرهای کوچک

با رعایت این نکات، می‌توانید تا حدودی هزینه لمینت دندان را کاهش دهید.برای مشاوره رایگان هزینه لمینت دندان به صورت نچرال در کلینیک دندانپزشکی دکتر یزدی زاده با شماره تماس ۰۲۱۲۶۷۶۳۲۱۴ و یا از طریق لینک مشاوره در ارتباط باشید.

منبع

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *