کامپوزیت دندان بهتر است یا بلیچینگ دندان؟ [Composite VS Bleaching]

کامپوزیت یا بلیچینگ
دسته‌بندی وبلاگ
نویسنده دکتر یزدی زاده
زمان مطالعه
تاریخ انتشار ۱۱ دی ۱۳۴۸
۵/۵ - (۱ امتیاز)

بسیاری از افراد امروزه درصدد زیبایی و سلامتی دندان‌های خود هستند و برای آن روش‌های مختلفی را در پیش می‌گیرند. برای این منظور می‌توان کامپوزیت یا بلیچینگ را انتخاب کرد. دندان‌های شما بخش عظیمی از زیبایی صورت شما را تشکیل می‌دهند، بنابراین باید مراقب آن‌ها بود. برای اینکه بهتر بتوانید در مورد هر یک از این روش‌ها تصمیم بگیرید، در این مطلب قصد داریم اطلاعات مفیدی راجع به هر یک از آن‌ها در اختیارتان قرار دهیم.

تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت دندان

برای انتخاب بهتر بین کامپوزیت یا بلیچینگ بهتر است که با هر کدام از این روش‌ها آشنا شوید. در واقع تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت دندان در نوع پروسه‌ای است که برای زیبایی و سلامت دندان‌ها به کار می‌رود.

کامپوزیت دندان

کامپوزیت کردن دندان روشی است که شامل تغییر رنگ دندان‌ها، فرم، اندازه و ظاهر دندان می‌شود. اگر تا به حال دندان‌های خود را با مواد رنگ دندان پر کرده باشید، پس حتماً با این روش آشنایی مختصری دارید. کامپوزیت را روی دندان‌های نامرتب، شکسته و خراب قرار می‌دهند تا با تابش اشعه به شکل دندان سفت شوند.

تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت دندان

کامپوزیت روشی درمانی برای اصلاح ظاهری دندان و سلامت آن استفاده می‌شود. اگر دندان‌های نامرتب یا آسیب دیده‌ای دارید، می‌توانید از این روش آسان، بدون درد و سریع استفاده کنید.

بلیچینگ دندان چیست؟

تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت دندان به روشی که برای زیبایی دندان انتخاب می‌شود مربوط است. بلیچینگ یک روش سفید کردن دندان است و کار دیگری برای دندان انجام نمی‌دهد. در واقع بلیچینگ تنها در زیبایی ظاهری و تغییر رنگ آن مؤثر است. در این روش ماده سفیدکننده دندان را روی دندان‌ها قرار داده و با استفاده از نور لیزر، مواد داخل آن را برای تغییر رنگ دندان‌ها فعال می‌کنند.

کامپوزیت دندان

با این روش که در مطب پزشک انجام می‌شود، دندان‌ها حدود ۵-۶ درجه روشن‌تر می‌شوند. روش دیگری برای بلیچینگ نیز وجود دارد که در خانه انجام می‌شود و می‌توانید دندان‌های خود را در خانه سفید و روشن کنید.

کامپوزیت یا بلیچینگ، کدام انتخاب بهتری است؟

با توجه به نوع مشکلی که دارید می‌توانید بین کامپوزیت یا بلیچینگ یکی را انتخاب کنید. برای افرادی که دارای مشکلات ناهنجاری دندانی هستند، بلیچینگ راه حل مناسبی نیست. تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت دندان نیز در همین مورد خلاصه می‌شود.

بلیچینگ دندان

در واقع اگر شما دارای دندان‌های مرتب و سالمی هستید، بلیچینگ برای شما انتخاب بهتری خواهد بود؛ اما چنانچه دارای مشکلات دندانی از جمله لب ‌پریدگی، شکستگی، نامرتبی و پوسیدگی دندان هستید، کامپوزیت راه حل بهتری برایتان خواهد بود.

کامپوزیت علاوه بر زیبا و مرتب کردن دندان‌های شما با انتخاب مناسب رنگ در سفید کردن دندان نیز مؤثر است. باید در نظر داشته باشید که هزینه بلیچینگ نسبت به کامپوزیت بسیار کمتر است، زیرا تنها اقدام به تغییر رنگ و روشن کردن دندان می‌کند. در حالی که کامپوزیت علاوه بر روشن کردن دندان به سلامت و اصلاح شکل ظاهری آن نیز کمک می‌کند.

انتخاب میان کامپوزیت یا بلیچینگ به وضعیت دندان‌ها و میزان سلامت آن‌ها مربوط است و شما با توجه به شرایط دندان‌های خود می‌توانید یکی از این دو روش را انتخاب کنید.

بلیچینگ بهتر است یا لمینت دندان

اگر برای زیبایی و سلامت ظاهری دندان‌های خود نزد پزشک متخصص بروید علاوه بر کامپوزیت یا بلیچینگ احتمالاً لمینت را نیز به شما پیشنهاد می‌دهد. لمینت دندان روکشی است که بر روی دندان قرار گرفته و از آن در برابر آسیب‌ها محافظت کرده و در زیبایی دندان‌ها نیز تأثیر ویژه‌ای دارد. این روزها اصطلاحی بنام لبخند هالیوودی در دنیای دندانپزشکی به گوش می‌رسد که اشاره به لمینت کردن دندان دارد.

انتخاب رنگ دندان در لمینت به عهده شما و با مشورت پزشک متخصص خواهد بود. به طور خلاصه لمینت کردن دندان علاوه بر زیبایی به اصلاح دندان و مرتب بودن آن، همچنین در جلوگیری از آسیب به آن‌ها نیز مؤثر است.

کامپوزیت یا بلیچینگ

بلیچینگ اما همان‌طور که گفته شد فقط و فقط برای سفید کردن و روشن کردن دندان کاربرد دارد. بلیچینگ را می‌توان در یک جلسه بدون درد و پروسه خاصی انجام داد و از روشن شدن آن‌ها احساس لذت کرد. برای انجام لمینیت باید با توجه به ظاهر دندان‌ها روکش را سفارش داده، سپس آن را روی دندان قرار داد.

حرف آخر…

کامپوزیت یا بلیچینگ را می‌توانید با توجه به نوع دندان‌ها و شکل نهایی که مایل هستید داشته باشند، انتخاب کنید. در پاسخ به این سؤال که بلیچینگ بهتر است یا لمینت دندان این انتخاب نیز به شما و دندان‌هایتان باز می‌گردد، در واقع بلیچینگ فقط و فقط برای سفید کردن و تغییر رنگ دندان کاربرد دارد و برای افرادی که از دندان‌های مرتب و سالمی برخوردار هستند، انتخاب بهینه‌ای است.

تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت دندان نیز به همین ترتیب در نوع پروسه‌ای که بر روی دندان برای زیبایی و سلامت آن به کار می‌رود خلاصه می‌شود.

contact icon جهت دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید تماس با ما
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *